teisipäev, 25. aprill 2017

11. Teema: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Sellel nädalal tahan kirjutada ühe positiivse ja negatiivse näide kohta kasutatavusest veebis.
Viimasel ajal aina rohkem rakendusi muutuvad veebipõhisteks või võtavad paralleelselt kasutusele veebiliideseid - näiteks MS Office 365 või mõned aastad tagasi Google'i poolt turule toodud OS Chromium, veebilehitseja on kui omaette operatsioonisüsteem.
 Mina võin tuua esile kui positiivseks näiteks üks veebipõhine tarkvara Confluence, Attlassian tootja poolt.
 Confluence on tiimidele mõeldud veebipõhine tarkvara, mis teeb dokumentidega töötamise senisest lihtsamaks. Kõik vajalik on ühes kohas ning kergesti muudetav. Alguses on eelseadistused kõik tehtud, ehk templeidi järgi on väga lihtne enda jaoks sättida wiki keskkond. Confluence on väga paindlik ja seda kasutatakse tihti ka siseveebi platvormina.
 Negatiivse näitena võin tuua veebileht telia.ee Esmapilguga on korralik veebileht, kõige viimase moodsa välimusega, kuid logid sisse iseteenindusesse, siis sees pole nii mugav ja arusaadav kus sina asud ja mis lehe struktuur. Just siin Jakob Nielseni komponendi järgi hinnates selle lehe õpitavus ja tõhusus jääb kümnest kuskilt kahe punkti lähedal. Lisaks sellele Telia veel pole jõudnud kõik migreerida vanast EMT ja Elion iseteenindusest, seoses sellega vahepeal sind suunatakse EMT või Elioni iseteenindusse ja pead pärast ise hüppama kahe iseteeninduse vahel, kuna need pole omavahel nii hea ühendatud. Kahjuks see pole lühiajaline nähtavus, see on juba viimase poole aasta jooksul selline nii öelda migreerimine. Selle kõige asja peal tekib inimestel negatiivne rahuolu.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar